Wow, wat een uitzicht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu Wow, wat een uitzicht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu

Wow, wat een uitzicht!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Maandagmorgen half 8 helemaal bepakt de taxi in om naar de verzamelplaats te gaan om te vertrekken naar de vierdaagse jungeltrip. Heb ik niks vergeten? Nog even een laatste check en we zijn er klaar voor! Bij aankomst de bus inladen nog even een broodje eten en vervolgens een uur in de bus zitten om naar Zanderij te gaan. Eenmaal op Zanderij aangekomen moesten we wachten op de jeep waar ook nog mensen van onze trip in zaten. Na lang wachten kwam de jeep eindelijk aan. De jeep had auto pech gehad waardoor ze vertraging hadden opgelopen. Na Zanderij moesten we nog 3 uur op een bauxietweg rijden voordat we de trip konen vervolgen op een korjaal. De 3 uur durende rit op de bauxietweg was een rit met heel veel geschommel en gehobbel. Bij de bootjes aangekomen moesten alle spullen omgeladen worden en waren we klaar om vervolgens 3 uur op een houten plankje te zitten. Ik kan je zeggen ik had behoorlijk last van mijn kont. Na 1,5 uur varen begon het donker te worden en kwamen we aan op een heel klein eiland met alleen maar een paar bomen. Volgens de gids gingen we hier overnachten. HIER!! dacht iedereen, er is niet eens eens een dak boven ons hoofd hoe moeten we hier dan slapen? Net op dat moment begon het kei hard te regenen. We kregen een paar zeilen om onder te staan. We hebben wel zeker 20 minuten onder de zeilen gestaan in de stromende regen. De gids besloot toch om door te varen naar de juiste bestemming. nog 1,5 uur in de boot zitten met allemaal bliksemschichten boven ons hoofd. Bij aankomst nog even snel wat gegeten, de hangmatjes ophangen in het donker en daarna slapen.

De tweede dag vertrokken we voor een wandeling door de jungle met als eindbestemming de moedervallen. De tocht door de jungle was al prachtig. Hele mooie planten en bomen waren er te zien. Ik heb zelfs net als tarzan gezwaaid aan een liaan. De moedervallen waren erg mooi.
's middags lekker relaxen bij de railighvallen. Lekker zwemmen in de stroming. 's avonds vroeg naar bed om om 2 uur op te staan om aan de tocht te beginnen naar de voltzberg.

2 uur, wakker worden iedereen opstaan we gaan beginnen. Eerst even boterhammen smeren en gaan. Met de boot nog even varen en beginnen aan de 3 uur durende jungletocht naar de voltzberg. Zaklamp aan, stok erbij en we zijn onderweg. Eerst kwamen we op het plateau aan, waar we de voltzberg konden zien. Mijn eerste reactie was: ''Moeten we die berg omhoog? :o'' even nog wat drinken en daarna begonnen we aan de klim omhoog. Het was letterlijk handen en voetenwerk. En toen waren we er dan helemaal op de top van de berg! Wat een uitzicht, prachtig! Genieten van het mooie uitzicht en vervolgens weer terug naar het plateau. Nog even pauze op het plateau en daarna weer terug de jungle in om terug te keren naar het kamp. 's middags heerlijk relaxen bij de railighvallen. Op het einde van de dag kregen we een zwemvest en konden we ons met de stroom laten meevoeren. Dat was echt super leuk!

De vierde dag om 8 uur opstaan om weer te vertrekken richting Paramaribo. Nog even ontbijten, hangmatten afpakken en klaar voor vertrek. Als alles goed verloopt zijn we om 6 uur thuis. Eerst weer drie uur op de boot waar we hebben mogen genieten van de zon. Insmeren was wel heel belangrijk. De boottrip verliep vlekkeloos. Vervolgens nog 3 uur met de bus op de bauxietweg. Het was echt een feestje in de bus omdat we lekkere muziek hebben gedraaid. De stemming zat er goed in. Eenmaal op Zanderij aangekomen en nog een uur moesten reizen tot Paramaribo veranderde de stemming echter snel. Opeens haperde de bus. Ohh nee, dit ga je niet menen! Flink proberen en uiteindelijk ging de auto weer verder, joeppie! Na een paar 100 meter stopte de auto weer. Nee!! Er kwam even een monteur bij en de bus deed het weer! De chauffeur kon alleen nog maar in versnelling 2 rijden. Bijna in Paramaribo gekomen begaf de auto het alweer, het was niet meer verstandig om het opnieuw te gaan proberen daarom stopte we en kwam er een andere bus aan. De tassen omladen en het laatste stukje nog met de bus rijden en dan om 8 uur waren we thuis!!

Het was een heel avontuur, we hebben veel meegemaakt en er waren super mooie momenten bij! Het moment dat ik op de Voltzberg stond vond ik in een woord geweldig!


  • 03 Mei 2014 - 19:54

    Gerry:

    Superleuk wat jij allemaal beleefd.
    Ben best jaloers (behalve het slapen in een hangmat).
    Nog heel veel plezier.
    liefs, Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Het grote avontuur is begonnen!

Maandagmorgen om 5 uur gaat de wekker. Opstaan, aankleden nog even een laatste check om te kijken of ik alles heb en klaar voor vertrek! Het grote avontuur gaat beginnen! Na veel voorbereidingen en inentingen is de dag aangebroken van vertrek. Op naar schiphol om 9 uur in het vliegtuig te zitten. Pap maakte 's morgens nog een grapje dat er een Surinaamse vrouw met een dikke kont naast me kwam zitten and guess what er zat inderdaad en Surinaamse vrouw met een dikke reet in de rij naast nicole. De rit met het vliegtuig ging erg snel. We werden goed verwend door het personeel van de KLM. Een Surinaamse man begon al tegen ons te praten, we hebben goed moeten lachen om wat hij allemaal zei. Surinamers fietsen niet maar witte (Nederlanders) wel omdat ze toch zo opvallen met hun melkflessen is dat niet gevaarlijk.

Na 9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten waren we geland en konden we eruit. Bam! Wat een klap toen ik eruit ging, meteen ontzettend warm! Ik moet er echt nog een beetje aan wennen. Robert is ons op komen halen en heeft ons naar het huisje gebracht. Een erg leuk en gezellig huisje! De weg vanuit het vliegtuig naar Paramaribo was al erg indrukwekkend. Gisteravond dachten we nog ff een drankje te gaan doen maar vanwege paasmaandag is alles gesloten. Daarom hebben we besloten om nog gezellig met z'n vijven wat te drinken in ons huisje. Dat was ook gezellig!!

Inmiddels heb ik mijn eerste nacht erop zitten en ik heb goed geslapen . Ik was wel al om 5 uur wakker maar ik denk dat ik nog even moet wennen aan het tijdsverschil.
Robert neemt ons vandaag mee voor een wandeling door Paramaribo en hij brengt ons naar de vreemdelingedienst.

Ik ben erg benieuwd wat er mij nog allemaal te wachten staat. Ik laat het maar gewoon op me afkomen.

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2014

last week in Suriname!

01 Juli 2014

Voor de allerlaatste keer de jungle in!

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

16 Juni 2014

Het altijd levendige en bruisende Paramaribo
Anouk

20 jaar oud, 11 welen stage in Suriname

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 10453

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Het grote avontuur is begonnen!

Landen bezocht: