Trip naar Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu Trip naar Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu

Trip naar Galibi

Door: Anouk van Melick

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Terug van een waanzinnige tocht naar Galibi. Dinsdag impulsief besloten om met z'n alle een trip te gaan maken naar Galibi. Een indianendorpje met een prachtig strand waarbij je 's avonds laat naar het broeden gaat kijken van de green turtle.
Dinsdag avond, even denken wat ik allemaal mee moet nemen, tas inpakken en slapen om de volgende dag fit op te staan om te vertrekken naar Galibi. Woensdagmorgen vroeg opstaan aankleden en natuurlijk je HÉÉL goed insmeren met zonnebrandcrème en natuurlijk DEET, anders zit je helemaal onder de muggenbulten. Er zijn toch een paar muggen die mij gestoken hebben maar goed dat mag de pret zeker niet drukken!
De eerste 160 kilometer hebben we met de bus afgelegd. Dit was een lange maar wel mooie tocht. Tussendoor hebben we een stop gemaakt waar ons werd aangeraden om een poncho te kopen voor op de boot. Worden we dan echt zo nat? Uit voorzorg heb ik dan tocht maar een poncho gekocht. En ik kan je zeggen die had ik ook nodig ook!
Na de busreis ging de reis verder via een bootje. Iedereen de poncho aan, de tas in een vuilniszak zodat deze ook niet nat kan worden. Na een kwartier maken we een stop in Frans-Guyana, het buurland van Suriname. Even rondlopen over de markt en gekeken naar de gevangenis waar iemand tot drie keer toe ontsnapt is.
Vervolgens gingen we weer verder met de boot. Een uur varen en dan zouden we er zijn. Wat een rit. Ik ben echt kletsnat geworden zelfs de poncho kon mijn kleren niet meer nat houden. Na een uur vol met alleen maar spetters in mijn gezicht waren we dan eindelijk aangekomen bij het dorp Galibi. WOW! Wat was dit een leuk en mooi dorp. Onze reisleider Starjann bracht ons naar de verblijfplaats waar we 's nachts moesten ''hangmatteren''. De reisleider ging voor ons op zoek naar een soort vogelspin alleen iets kleiner. Na de spin gevonden te hebben mocht je de spin vasthouden. Ik heb hem eerst op mijn armen en schouder laten lopen en daarna heb ik hem ook nog op mijn gezicht laten lopen! Wie had dat ooit gedacht dat ik zoiets zou doen.
Na de spinnen gingen we op zoek naar de doodskopaapjes. Bananen meenemen om de doodskopaapjes te lokken. Wat een schattige beestjes! Ze kwamen op je schouder zitten en waren erg zacht.
Rond 9 uur 's avonds gingen me weer met de boot om the green turtle te gaan spotten. Wat een mega grote beesten! Het hele broedproces hebben we gezien.
Rond de klok van 12 uur was het dan tijd om te gaan hangmatteren. Ik dacht in eerste instantie dat ik niet goed zou kunnen slapen in een hangmat maar ik heb echt heerlijk geslapen!
's Morgens ben ik nog even naar de aapjes gaan kijken, daarna kregen we een lekker ontbijt met pannenkoeken! Spullen pakken en weer de hele boottocht terug. De gids verzekerde ons dat we deze keer niet nat zouden worden, de poncho ging dus uit, uiteindelijk hebben we toch nog een paar spatten water gehad. Toch was het zeker de moeite waard om op het mooie Galibi te komen!

Ik heb heerlijk genoten van mijn eerste trip hier in Suriname. Zaterdag komen mijn ouders. Samen met mijn ouders ga ik mijn volgende trip maken. De Railighvallen en Voltzberg.
Ik ben erg benieuwd.

Ik ga me nu klaar maken voor mijn eerste stapavondje!

Tot snel!!

  • 25 April 2014 - 19:26

    Lisette:

    Dit is dus echt wild in the bush.
    Wat een avontuur en wat een indrukken in het begin van je reis!

  • 26 April 2014 - 08:40

    Marian Wroniewicz:

    Ha Anouk,

    Wat leuk, dit reisverslag. Kunnen we je op de voet volgen, ha ha.
    Heel veel plezier en geniet van deze unieke ervaring.

    Groetjes,
    Marian en Jack

  • 27 April 2014 - 21:44

    Nicole:

    Hoi Anouk,

    Wat een geweldig begin van je grote avontuur!
    Nog heel veel suc6 met wat je verder gaat doen en veel plezier met Wil en Karin.

    Heel veel groetjes,
    Nicole en de bubs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Het grote avontuur is begonnen!

Maandagmorgen om 5 uur gaat de wekker. Opstaan, aankleden nog even een laatste check om te kijken of ik alles heb en klaar voor vertrek! Het grote avontuur gaat beginnen! Na veel voorbereidingen en inentingen is de dag aangebroken van vertrek. Op naar schiphol om 9 uur in het vliegtuig te zitten. Pap maakte 's morgens nog een grapje dat er een Surinaamse vrouw met een dikke kont naast me kwam zitten and guess what er zat inderdaad en Surinaamse vrouw met een dikke reet in de rij naast nicole. De rit met het vliegtuig ging erg snel. We werden goed verwend door het personeel van de KLM. Een Surinaamse man begon al tegen ons te praten, we hebben goed moeten lachen om wat hij allemaal zei. Surinamers fietsen niet maar witte (Nederlanders) wel omdat ze toch zo opvallen met hun melkflessen is dat niet gevaarlijk.

Na 9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten waren we geland en konden we eruit. Bam! Wat een klap toen ik eruit ging, meteen ontzettend warm! Ik moet er echt nog een beetje aan wennen. Robert is ons op komen halen en heeft ons naar het huisje gebracht. Een erg leuk en gezellig huisje! De weg vanuit het vliegtuig naar Paramaribo was al erg indrukwekkend. Gisteravond dachten we nog ff een drankje te gaan doen maar vanwege paasmaandag is alles gesloten. Daarom hebben we besloten om nog gezellig met z'n vijven wat te drinken in ons huisje. Dat was ook gezellig!!

Inmiddels heb ik mijn eerste nacht erop zitten en ik heb goed geslapen . Ik was wel al om 5 uur wakker maar ik denk dat ik nog even moet wennen aan het tijdsverschil.
Robert neemt ons vandaag mee voor een wandeling door Paramaribo en hij brengt ons naar de vreemdelingedienst.

Ik ben erg benieuwd wat er mij nog allemaal te wachten staat. Ik laat het maar gewoon op me afkomen.

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2014

last week in Suriname!

01 Juli 2014

Voor de allerlaatste keer de jungle in!

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

16 Juni 2014

Het altijd levendige en bruisende Paramaribo
Anouk

20 jaar oud, 11 welen stage in Suriname

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 10486

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Het grote avontuur is begonnen!

Landen bezocht: