Voor de allerlaatste keer de jungle in! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu Voor de allerlaatste keer de jungle in! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Melick - WaarBenJij.nu

Voor de allerlaatste keer de jungle in!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Om kwart voor 8 moesten we bij het vat zijn om vanuit hier aan de allerlaatste trip van mijn reis te beginnen. Als eerste gingen we met de bus naar adventure park berg & dal. Onderweg was er een stop voor het ontbijt. Eenmaal aangekomen bij berg & dal kregen we de uitrusting aan om van de kabelbanen af te gaan. Helm op en we zijn er klaar voor! Eerst even een oefenrit maken laag bij de grond voordat het echte werk kan beginnen. En daar gaan we dan! Met toch wel een beetje zenuwen liepen we naar de kabelbanen toe. Eenmaal op het 1e platform aangekomen was er geen weg meer terug. Woehoee!! Het was echt gaaf! De volgende kabelbanen gingen ook allemaal erg goed. Bij het 4e platform aangekomen begon het toch weer te kriebelen in mijn buik nadat ik gezien had dat de volgende kabelbaan over de rivier ging, spannend!! Het was echt super!! Bij de laatste kabelbaan mochten we op de kop de kabelbaan af gaan.
Na berg en dal reden we verder naar het brokopondomeer bij de stuwdam. Het brokopondomeer is net zo groot als de provincie Utrecht. Na het maken van een aantal foto’s reden we verder naar brownsberg. Eenmaal boven aan de brownsberg aangekomen bij de bungalow hadden we een super mooi uitzicht over het brokopondomeer.
In de middag stond er een jungletocht op de planning met als bestemming de leoval. Een van de watervallen op brownsberg. Tijdens de jungletocht moesten we flink omlaag en omhoog lopen. En daar kwamen we dan aan bij een prachtige waterval. Kleren uit en met de bikini eronder, heerlijk!!
’s Avonds hebben we lekker baka banna’s (gebakken banaan) en sauto soep gegeten. Baka banna’s behoort toch echt tot een van mijn lievelingsgerechten! Smullen!!
Zaterdagmorgen vroeg in de ochtend werden we gewekt door onze rastaman (gids). Een wandeling richting het hoogste puntje van de brownsberg stond op de planning. Op dit punt konden we ook weer genieten van een heerlijk uitzicht. Eenmaal terug bij de bungalow kregen we een lekker ontbijt met pannenkoeken en ei waarna we een wandeling gingen maken richting de ireneval. Tijdens de jungletocht hebben we vier verschillende aapsoorten gespot. Bij de waterval aangekomen hebben we weer lekker in de bikini onder de waterval gestaan voor wat afkoeling. Op de weg terug naar de bungalow begon het op een bepaald moment te stortregenen. Het is niet meer gestopt met regenen totdat we bij de bungalow aankwamen.
Na de wandeling kregen we bami met kip. De standaard maaltijd hier in Suriname. Daarna moesten we de spullen pakken en weer terugkeren richting Paramaribo.

Zondag stond weer in het teken van oranje. Nederland moest weer voetballen! In het oranje gekleed op de fiets naar het vat. Tijdens deze fietstocht werd er heel vaak naar ons getoeterd en op ons geroepen. Bij het vat was het behoorlijk druk. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven. Nederland verliest dacht ik, totdat Sneijder een goal maakten. Toen was er weer nieuwe hoop! Niet veel later kwam er ook nog een penalty! Woehoee!! Nederland is door, dat betekent dat we zaterdag weer in ut oranje naar het vat moeten!
Inmiddels is de laatste week aangebroken van mijn grote avontuur hier in Suriname. De tijd is voorbij gevlogen. Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Nog een weekje en dan kan ik iedereen weer zien. Ik kijk er toch wel een beetje naar uit om mijn lieve vriend, ouders en familie weer te zien. Maar eerst nog even lekker genieten van de laatste week!

  • 01 Juli 2014 - 22:02

    Lisette:

    Geweldig dat je alles aandurft!
    Voor jou is geen berg te hoog.
    Wat zal het leven straks weer saai worden!!!!!!!
    Als ik niks meer hoor wens ik je alvast een behouden thuiskomst.
    Tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Het grote avontuur is begonnen!

Maandagmorgen om 5 uur gaat de wekker. Opstaan, aankleden nog even een laatste check om te kijken of ik alles heb en klaar voor vertrek! Het grote avontuur gaat beginnen! Na veel voorbereidingen en inentingen is de dag aangebroken van vertrek. Op naar schiphol om 9 uur in het vliegtuig te zitten. Pap maakte 's morgens nog een grapje dat er een Surinaamse vrouw met een dikke kont naast me kwam zitten and guess what er zat inderdaad en Surinaamse vrouw met een dikke reet in de rij naast nicole. De rit met het vliegtuig ging erg snel. We werden goed verwend door het personeel van de KLM. Een Surinaamse man begon al tegen ons te praten, we hebben goed moeten lachen om wat hij allemaal zei. Surinamers fietsen niet maar witte (Nederlanders) wel omdat ze toch zo opvallen met hun melkflessen is dat niet gevaarlijk.

Na 9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten waren we geland en konden we eruit. Bam! Wat een klap toen ik eruit ging, meteen ontzettend warm! Ik moet er echt nog een beetje aan wennen. Robert is ons op komen halen en heeft ons naar het huisje gebracht. Een erg leuk en gezellig huisje! De weg vanuit het vliegtuig naar Paramaribo was al erg indrukwekkend. Gisteravond dachten we nog ff een drankje te gaan doen maar vanwege paasmaandag is alles gesloten. Daarom hebben we besloten om nog gezellig met z'n vijven wat te drinken in ons huisje. Dat was ook gezellig!!

Inmiddels heb ik mijn eerste nacht erop zitten en ik heb goed geslapen . Ik was wel al om 5 uur wakker maar ik denk dat ik nog even moet wennen aan het tijdsverschil.
Robert neemt ons vandaag mee voor een wandeling door Paramaribo en hij brengt ons naar de vreemdelingedienst.

Ik ben erg benieuwd wat er mij nog allemaal te wachten staat. Ik laat het maar gewoon op me afkomen.

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2014

last week in Suriname!

01 Juli 2014

Voor de allerlaatste keer de jungle in!

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

27 Juni 2014

Zon, zee strand. Even weg uit Paramaribo

16 Juni 2014

Het altijd levendige en bruisende Paramaribo
Anouk

20 jaar oud, 11 welen stage in Suriname

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 10446

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Het grote avontuur is begonnen!

Landen bezocht: